PNG מיגון charcoat

איזור תעשיה כפר חסידים

מרחב מוגן מוסדי

לציבור הרחב מוכר בעיקר המונח ממ"ד, כלומר מרחב מוגן דירתי הנמצא בעיקר בדירות ובבתים פרטיים. יחד עם זאת, בתחום הזה קיימים עוד מושגים כמו ממ"ק – מרחב מוגן קומתי, וממ"מ – מרחב מוגן מוסדי. באשר לממ"ד – גם כאן הדרישות מגיעות מפיקוד העורף ויש להסתייע באנשי מקצוע בעלי ניסיון בתחום על מנת לעמוד בדרישות ולעשות זאת על הצד הטוב, הנכון והמשתלם ביותר.

 

מטרתו של מרחב מוגן מוסדי

לגבי ממ"מ, פיקוד העורף קובע כי הוא בגדר חובה עבור מוסדות ציבוריים כגון מפעלים, בתי ספר, גנים ועוד שורה ארוכה של בתי עסק ומבנים המספקים שירות לציבור. המטרה של המרחב המוגן היא לספק הגנה מפני התקפת טילים קונבנציונאלית עבור השוהים במקום – בין אם מדובר בעובדים, לקוחות או עוברי אורח. על מנת לספק את ההגנה הנדרש צריך הממ"מ לעמוד בשורה ארוכה של דרישות טכניות ומיגוניות, החל בדלת הדף, דרך חלונות אטומים ועד למערכת סינון אוויר. יש להדגיש כי מדובר בחובה עבור כל בית עסק הנכלל ברשימות פיקוד העורף, ובניית המרחב המוגן מהווה הכרח לצורך קבלת רישיון עסק.

 

דרישות שונות ממרחב מוגן מוסדי

ראשית, חשוב לדעת כי גודלו של מרחב מוגן מוסדי חייב להיות לפחות עשרה מטרים רבועים. יחד עם זאת, במרבית המקומות מדובר במבנים גדולים יותר שכן התקן אומר שיש להקצות לכל אדם 1.25 מטרים רבועים. רק על מנת לסבר את האוזן, אם במפעל מסוים יש 28 עובדים בשוטף, הרי שיהיה צורך לבנות ממ"מ של 35 מטרים רבועים, או שני ממ"מים ויותר. יחד עם זאת, אין זה מתפקידו של בעל העסק לקבוע את גודל הממ"מ והדבר נתון להחלטתו של מהנדס מטעם פיקוד העורף. אמנם מדובר בהוצאה בלתי מבוטלת וכן בשטח חשוב של בית העסק, המוסד הציבורי או המפעל, אולם חשוב לדעת שניתן לעשות בו שימושים שונים בשוטף. כך לדוגמא, בגן ילדים יכול הממ"מ לשמש כחדר משחקים, במפעל-כמקום הסבה לעובדים וכדומה – וזאת בתנאי שאין מניעה לכניסה ושהייה במקום בשעת חירום.

בכל ממ"מ יש אלמנטים חודרים , אם זה כבלי חשמל , צנרת מים, אלמנטים של סינון ומיזוג אוויר  , על אלמנט כזה עובר בקדח שאותו צריך לאטום מהדף ומכניסת גזים מסוכנים (אחרת אין טעם בממ"מ). את האיטום הזה ניתן לעשות באמצעות מערכות מודולריות או חומרים משחתיים המיועדים לכך .

קיימות דרישות נוספות מהממ"מ ,כגון סימונו ושילוטו , על כל ממ"מ להיות מרושת בשלטים פולטי אור ובסימונים פולטי אור במקומות הרלוונטיים , לדוגמא על דלת המילוט להיות מוקפת לצד משקופה בצבע פולט אור ובשילוט זוהר על מנת להכווין לשם את השוהים בעת הצורך.

על כל ממ"מ להיות מאובזר בציוד נלווה המאפשר שהייה לאורך זמן של כמות אנשים ,לדוגמא- שירותים ניידים עם מחיצה המסתירה אותן, מערכת סינון עם מחיצה המסתירה אותה וכולי .

המעוניינים בפרטים נוספים או בקבלת ייעוץ מקצועי בנושא, מוזמנים לפנות אל נציגי חברתנו בטלפונים 04-9849413 או 04-9849414.

מלאו את הפרטים
ונשמח לעמוד לרשותכם

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם