PNG מיגון charcoat

איזור תעשיה כפר חסידים

תקן ממד פיקוד העורף

פיקוד העורף מוציא מעת לעת הנחיות מעודכנות באשר למרחבים מוגנים דירתיים, המכונים ממ"דים. תקן ממד פיקוד העורף נוגע לשורה ארוכה של היבטים הקשורים בין היתר לגודלו של המרחב המוגן, להימצאותם של דלת הדף, חלונות, עובי הקירות הפנימיים, מערכות סינון אוויר ועוד. במאמר הבא נבהיר את דרישות פיקוד העורף לגבי ממדים נכון לשנה זו – 2019.

 

פירוט של דרישות התקן

לפניכם מספר היבטים עיקריים של תקן ממד פיקוד העורף, המובאים להלן בצורה תמציתית:

  • גודל המרחב המוגן – לפי פיקוד העורף, גודלו של הממד יהיה לא פחות מתשעה מטרים רבועים נטו, כאשר הגובה חייב להיות לפחות שניים וחצי מטרים. כמו כן, התקן קובע כי בממ"ד צריכים להיות לפחות 1.25 מטרים לאדם, כך שממד מינימאלי בגודל תשעה מטרים רבועים יספיק לכל היותר לשבע נפשות.
  • קירות חיצוניים ופנימיים – לפי פיקוד העורף, עוביים המינימאלי של הקירות החיצוניים יהיה עשרים וחמישה ס"מ ושל הקירות הפנימיים לפחות עשרים ס"מ. כמו כן, אסור שלממ"ד יהיו יותר משני קירות חיצוניים.
  • שהייה בממ"ד ללא מערכת סינון אוויר – ראשית חשוב להדגיש כי החל משנת 2010, כל ממ"ד חדש המקבל אישור בנייה מפיקוד העורף חייב בהתקנת מערכת סינון אוויר. במידה שמדובר בממ"ד שנבנה לפני כן ושאין לו מערכת כזו, השהייה במרחב מוגבלת לשלוש שעות לכל היותר כתלות בנפח המרחב, עומס החום שבו ומספר האנשים השוהים בו.
  • חיבורי חשמל – פיקוד העורף קובע כי בכל ממ"ד צריכות להיות לפחות שתי נקודות טלפון העומדות בתקן הישראלי, שתי נקודות שקע תקניות, חיבור טלוויזיה תקני וכן תאורה פלואורסנטית מוגנת מים.
  • מערכת סינון ואוורור – כאמור, החל משנת 2010 יש להתקין מערכת סינון ואוורור בכל מרחב דירתי מוגן. המערכת עצמה צריכה לעמוד בתקן 4075 של מכון התקנים הישראלי. מדובר במערכת שמסננת את האוויר באירועים של מתקפה כימית או ביולוגית. מערכות כאלו מגדילות באופן מהותי את פרק הזמן בו ניתן לשהות בממ"ד תוך שמירה על רמות נאותות של חמצן וטמפרטורה. כמו כן, בעת השהייה במרחב המוגן עם מערכת ,אין צורך לחבוש מסכה, מה שהופך את השהייה לקלה ונוחה הרבה יותר.

 

למידע נוסף בנושא

קבוצת י.ב קורמן מתמחה כבר יותר מארבעה עשורים בעבודות מיגון אש וגמר, ובפתרונות בנייה מתקדמים ויעילים תוך ליווי הפרויקט מתחילתו ועד סופו, ובדגש על איכות ובטיחות ללא פשרות. ברשותנו ידע וניסיון נרחב בכל הקשור לבניית מרחבים מוגנים מכל הסוגים, כך שניתן להיעזר בנו בכל שאלה בנושא. המעוניינים בפרטים נוספים ובקבלת ייעוץ מקצועי מוזמנים לפנות אל נציגי חברתנו בטלפונים 04-9849413 או 04-9849414.

מלאו את הפרטים
ונשמח לעמוד לרשותכם

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם