PNG מיגון charcoat

איזור תעשיה כפר חסידים

איטום אש פסיבי מציל חיים: כך תמנעו את האסון הבא!

כאשר אנחנו מדברים על טכניקת איטום אש פסיבי, אנחנו מדגישים בפני כל מי שמוכן לשמוע כי מטרתה העיקרית היא להציל חיים. זאת מאחר ומרגע גילויה של האש ועד להבנת שלל שימושיה השונים, הבין האדם הקדמון כי מדובר בכוח טבעי נפלא ונוראי גם יחד. הסכנות הנשקפות ממנה הן רבות מספור, וכך גם סטטיסטיקת האסונות הנגרמות על ידה מדי שנה ברחבי העולם, ובפרט בארץ ישראל. לכן, לא פלא שרשויות החוק האמונות על בטיחות הציבור עדכנו את תקנות בטיחות האש בשנת 2008, ומאז ועד היום ממשיכות לעקוב באדיקות אחר הנתונים המדאיגים בנושא.

איטום אש באופן פסיבי יכול למנוע או לפחות לעכב את התפשטות הלהבות במקרה של דליקה, ולהרוויח זמן יקר עבור כוחות ההצלה, זמן שעשוי להיות ההבדל התהומי בין נזק לרכוש לבין אובדן בנפש. כחלק מדרישות יועצי הבטיחות ורשות הכיבוי וההצלה יש לבצע את האיטום הפסיבי ולתחזק אותו באופן תדיר, כך שגם אתם תרגישו סמוכים ובטוחים כי במקרה של דליקה, חלילה, יש מי ומה ששומרים עליכם.

מה זה איטום אש פסיבי?

מדובר בטכניקת איטום מקצועית שתפקידה להוות קו הגנה ראשוני מפני התפשטות האש בתוך מבנים, ואולי אף למנוע את קריסת המבנה עקב השתוללות הלהבות. איטום אש באופן פסיבי מסייע לחלק את הלהבות ליחידות נפרדות במקום לאפשר לאש לכלות את כל העומד בדרכה ללא מפריע.

אותה טכניקת איטום המוזכרת לעיל, אשר הוכיחה את יעילותה פעמים רבות, כך גורסים יודעי דבר, נעשית בדרך כלל על ידי צביעה מיוחדת של קירות המבנה עוד בעת בנייתו. הצבע הייחודי בו משתמשים בעת איטום אש פסיבי אינו נראה לעין מצד אחד, אך מהווה אבן יסוד קריטית בכל הנוגע לענייני בטיחות אש, מאידך.

איטום אש פסיבי: יתרונות

הצבע, אשר מעכב את הבעירה עד כ-120 דקות באמצעות חומר פעיל חזק הקיים בהרכב הכימי שלו, יוצר שכבת בידוד והגנה בין הלהבות לקירות המבנה ואפילו בין התקרה ליסודות התומכים  בה. כך יכולים למשל האזרחים הכלואים במבנה להרוויח זמן נוסף להימלט, או לפנות פצועים הזקוקים לסיוע רפואי מתוך המבנה הבוער אל האוויר הפתוח.

יתרונותיו של הצבע האוטם פסיבית את האש הינם רבים, למשל: הוא קל מאוד לניקוי, הוא אינו מוגדר כחומר מסוכן, בעת שריפה הוא מתנפח עד פי 40 מנפחו המקורי וכך הוא מונע את התחממות החדר לטמפרטורה קטלנית, הוא ניתן למריחה על עץ, גבס, פיברגלס ועוד!

כמובן שמלבד צבע האיטום קיימות טכניקות נוספות וחשובות לא פחות עבור מניעת התפשטות הלהבות בבניין, כמו: שימוש בסיליקון חסין אש בין כל קירות המבנה, בין התקרה לקירות ואפילו בין הקומות, שתילה של כריות איטום אש ביסודות, לוחות צמר המצופים בחומרים מיוחדים מונעי התלקחות ועוד.

אש זה לא משחק!

יש להיוועץ תמיד עם יועץ בטיחות מורשה ומקצועי בעל תעודה תקפה בעת הקמת המבנה הציבורי, וזאת כדי להבין את תקנות הבטיחות בכל הנוגע לענייני איטום ומיגון אש פסיבי לאורכן ולרוחבן. כך, תדעו היטב מה עליכם לעשות כצעד מניעתי לאסון פוטנציאלי, וכיצד לנהוג נכונה בעת אזעקת אמת. חשוב ללמוד את התקנות ולשלוט היטב בחומר. הידעתם, למשל, שבעת שריפה חל איסור להשתמש במעליות כדי למנוע מצב בו תילכדו? הידעתם שאין להשאיר אש ללא השגחה אף לא לדקה על פי החוק?

תקנות בטיחות לאיטום אש פסיבי

כיום רשויות החוק מורות על היצמדות ברורה לתקנות הבטיחות והשמירה על שלום הציבור במבנים ציבוריים. איש אינו מרשה לעצמו להקל ראש בענייני אש.

כך למשל עובדים בשיתוף פעולה יועצי פרויקט הבנייה כאשר מתוכנן מבנה חדש, יחד עם רשות הכיבוי וההצלה והמהנדסים. יד ביד, הם מנתחים את תוכנית המתאר של המבנה וקובעים היכן יהיו מעברי אש שיהיו מוגנים יותר ויאפשרו מעבר מהיר ובטוח של השוהים במקום.

על המעורבים בבניית הפרויקט להגן על נקודות רגישות במבנה המועדות להתלקחות מהירה, ובכך לשמור על כלל הנפשות הפועלות. זכרו תמיד כי אש היא חרב פיפיות: מצד אחד היא מקלה עלינו, מחממת אותנו ומסייעת לנו במלאכות שונות, ומצד שני היא עשויה לצלק, לשרוף ולכרסם בכל, אפילו בקדושת החיים. שמרו על כללי הבטיחות בכל עת וגם אחד על השני. יחד, נמנע את האסון הבא.

מלאו את הפרטים
ונשמח לעמוד לרשותכם

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם