PNG מיגון charcoat

איזור תעשיה כפר חסידים

אישור כיבוי אש

בישראל קיימות תקנות לרישוי עסקים העוסקות בקשת רחבה של היבטים, המשתנות מעסק לעסק בהתאם לתחום הפעילות, מאפייני המבנה, החומרים והמוצרים המצויים בו, סוג השירות ועוד. אחד התחומים המרכזיים הנידונים בתקנות אלו הינו אישור כיבוי אש שניתן מטעם הכבאות וההצלה לישראל.

אישור כיבוי אש – על מה ולמה?

היגיון הדרישה לאישור כיבוי אש בפתיחת עסק מובן מאיליו: המטרה היא לוודא כי בעסק ננקטו כל האמצעים האפשריים והנדרשים על מנת להקטין את הסיכון לפריצת שריפות. על כן, אם כבר פורצת שריפה – שתגרום למינימום נזקים ברכוש ובוודאי בנפש, וזאת באמצעים המאפשרים למשל פינוי מהיר, עיכוב קצב התפשטות השריפה וכדומה. על חשיבות אמצעים אלו אין צורך להכביר מילים, וכמובן שהם חשובים גם לבעל העסק המעוניין להבטיח את ביטחון ושלמות השוהים והתכולה, על כן, על בעל העסק לעמוד בתנאים לצורך קבלת האישור.

כאמור, הדרישות משתנות בהתאם למספר פרמטרים, כאשר הראשונה שבהן היא סוג העסק. כך לדוגמא, קיימות דרישות שונות מעסקים בתחומי הרוקחות, הקוסמטיקה והבריאות, עסקים מענפי הדלק והאנרגיה, חברות העוסקות במים ופסולת, בתעשיית המזון, עינוג ציבורי, נופש וספורט, רכב ותחבורה. גם תחומים אלו מתחלקים בתורם לתתי תחומים וכן הלאה.

הגשת בקשה – רישום עסקים – אישור כיבוי אש

על מנת לקבל אישור כיבוי אש יש להגיש בקשה אל מדור בטיחות אש בתחנת הכיבוי, וזאת לאחר שנעשו הפעולות הנדרשות במתחם בהתאם למפרטים ולדרישות המקצועיות הנוגעים לסוג העסק. את התכנון והביצוע יש לעשות כמובן בליווי גורם מקצועי, בין אם מדובר בחידוש רישיון העסק ובוודאי כאשר מדובר בהקמת עסק חדש, וזאת על מנת למנוע עיכובים, דחיות ודרישות לשיפור הכרוכות בהוצאות יקרות. יש לציין כי עבור סוגי עסקים מסוימים ניתן לקצר כיום את ההליכים באמצעות מהיר, הכרוך בהגשת תצהיר.

יחד עם זאת, בחלק גדול מהמקרים יש לבצע את ההליך כולו, כאשר בתחילה בודק את הבקשה מפקח בטיחות אש השייך לתחנת הכיבוי של הרשות המקומית. במידה שהמפקח מוצא שהמקום אכן עומד בדרישות החוק, יינתן אישור מטעם רשות הכבאות שמהווה המלצה לחידוש או מתן רישיון עסק עבור הרשות המקומית.  מאידך, אם יימצא שהעסק אינו עומד בסידורי ההצלה ובטיחות האש הנדרשים, תיקבע ביקורת נוספת לבחינת עמידה בדרישות, ואם גם בביקורת הנוספת לא עמד העסק בתקנות, תסורב בקשתו ותינתן לו אפשרות ערעור מול רשות הכבאות וההצלה. יש לציין כי כל אחת מביקורות אלו כרוכה בתשלום אגרה.

המעוניינים בפרטים נוספים אודות אישור כיבוי אש, או בקבלת ייעוץ מקצועי בנושא, מוזמנים לפנות אל נציגי חברתנו בטלפונים 04-9849413 או 04-9849414.

מלאו את הפרטים
ונשמח לעמוד לרשותכם

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם