PNG מיגון charcoat

איזור תעשיה כפר חסידים

לוחות איטום kbs מעכבי בעירה: כך תמנעו את האסון הבא!

תעלות ופירים להעברת כבלי חשמל, צינורות אינסטלציה או מיזוג ושאר מערכות העוברות בין קירותיו ותקרותיו של מבנה, צריכות להיות אטומות בפני אש, במקרה שפורצת שריפה. האיטום היעיל ביותר כיום, נעשה באמצעות לוחות איטום KBS מעכבי בעירה.

איטום מבנים, מתקשר לרוב, בראש ובראשונה, למניעת חדירה של גשם ורוחות קרות, אבל איטום  נדרש גם לבידוד ולהגנה ממעבר של אש ודליפת עשן וגזים רעילים, בזמן שריפה.

על פי תקנות רשות הכבאות וההצלה לישראל, איטום מבנה נגד אש ועשן, הוא תנאי לקבלת תקן 931 של רשות הכבאות, המהווה תנאי סף לקבלת אישורים נוספים כמו טופס 4, רישוי עסק ועוד, שיאפשרו את השימוש במבנה ואת האכלוס שלו.

כשמדובר על מיגון של תשתיות אינסטלציה, חשמל וגז, הדרך היעילה והנפוצה ביותר כיום, היא התקנת לוחות איטום kbs, אך יש להקפיד על כך שיעמדו בכל התקנים הישראליים המחייבים ובדרישות רשות הכבאות בישראל.

מהם מעכבי בעירה?

מעכב בעירה, עשוי מחומר המשמש להפחתת הדליקוּת של חומרים, כלומר מעכב את בעירתם ואת עיכולם על ידי האש. חומרים אלו מהווים כלי שימושי לכיבוי שריפות והם מפוזרים באמצעות מטפי כיבוי, כבאיות ומטוסי כיבוי, והם מוחדרים גם לדלקים, לבדים ולמוצרי טקסטיל, לחלקי פלסטיק ולמוצרים נוספים, שיש סכנה שידלקו ויעלו באש.

חומרים מעכבי בעירה בבנייה

חומרים מעכבי בעירה, משמשים גם בתחום הבנייה והשיפוצים, תחום שבו נעשה שימוש רב בחומרים דליקים שונים, המהווים סכנה מוחשית להתפרצות והתפשטות שריפות.

שימוש בחומרים אלו, הוא כיום חלק בלתי נפרד מכל תוכנית בנייה או שיפוצים של מבנה, אם זה בית מגורים, בית עסק או מוסד ציבורי ויש להתייחס לנושא מיגון האש, כבר בשלב התכנון הראשוני.

כדי להבטיח שמיגון האש יהיה אפקטיבי ויסייע למנוע או למזער נזקים בזמן שריפה, חשוב לבחור בחומרים העמידים והאיכותיים ביותר.

חשוב מאוד בנוסף, להתאים את החומרים ועזרי מיגון האש לסיכונים להתלקחות אש, הקיימים בשל הפעילות המתקיימת במבנה הספציפי. כמו כן, יש לקחת בחשבון את שיטת הבנייה של המבנה, את חומרי הגלם שנעשה בהם שימוש, את הדרישות של הרשויות השונות ואת תקני הבנייה המחייבים.

ניתן למצוא כיום מגוון חומרים ייעודיים לעיכוב בעירה לשימוש פנימי או חיצוני. הם משולבים בצבעים לצביעת קיר ועץ ובמוצרי לכה ומשמשים לציפוי משטחים כמו קירות, תקרות, מחיצות, רצפות וסוככים מחומרים שונים כמו עץ, גבס או פלדה. בנוסף, החומרים הללו מיושמים, כאמור, גם על מוצרי טקסטיל, לרבות כאלה המיועדים לבית, כמו וילונות  ושטיחים וריפודי רהיטים. 

כדי שיהיו אכן יעילים במניעת אש, חומרים מעכבי בעירה צריכים, על פי תקנות התכנון והבנייה, להיות איכותיים ולעמוד בתקנים בינלאומיים קפדניים ובדרישות התקן הישראלי 921.

מהם לוחות איטום kbs?

אחד העזרים היעילים הקיימים היום למיגון אש ועיכוב בעירה בתחום הבנייה, הם לוחות איטום kbs. מדובר בלוחות בעובי של 5 ס"מ, באורך ורוחב של 100 ו-60 ס"מ ובמשקל של 5 ק"ג כל אחד, העשויים צמר סלעים דחוס.

מדובר בלוחות איטום, המיוצרים בהולנד, שמספקים איטום אפקטיבי נגד אש ועשן למשך שעתיים ואף יותר. הם משמשים לבידוד של לוחות חשמל, מעברי צנרת וכבלי תקשורת, קירות ודלתות אש ועוד.

הלוחות מצופים בחומר מעכב בעירה, המגביר כשלעצמו, בצורה משמעותית, את רמת האיטום של הלוח. רמת הדחיסות של צמר הסלעים, הנקרא גם צמר מינרלי, גבוהה מאוד (150-165 ק"ג) ומתוכננת במיוחד, למניעת מעבר של אש או עשן.

לוחות מעכבי בעירה נבדקו ואושרו על ידי מכון התקנים הישראלי בתקנים 751, 755, 931. הלוחות עמידים בפני מים ובפני קרינה אולטרה סגולית ותוחלת חייהם מגיעה לכחמש שנים.

הלוחות פשוטים לתחזוקה וניתנים לפירוק ולהתקנה חוזרת בעת הצורך, בהתאם לשינויים שיש לבצע בפיר הצנרת או במרחב האטום. ניתן להתקין אותם הן בתוך והן מחוץ למרחב הדורש בידוד, גם באזורים חיצוניים, החשופים לגשם ולשמש.  

יש לדעת ש-kbs הוא שמה של החברה היצרנית ולכן כשרוכשים את הלוח המקורי, ניתן לדעת שהוא עומד בתקן הישראלי. מאידך, חשוב לשאול ולוודא שאכן יש התאמה לתקן הישראלי. יש חשיבות גדולה לרמת האיכות של הלוחות, כדי שימלאו את תפקידם נאמנה, בעת הצורך.

מלאו את הפרטים
ונשמח לעמוד לרשותכם

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם