PNG מיגון charcoat

איזור תעשיה כפר חסידים

תחזוקת מערכת מתזים

תחזוקת מערכת מתזים, כמו מערכות כיבוי אש אחרות נחשבת למערכת אשר נועדה לשמור על דיירי המבנה בזמן של שריפות או רעידות אדמה. מדובר על מערכות התורמות לביטחון האישי גם במקרים של תרחישים שונים אשר בוצעו על ידי בני אדם כמו למשל, שריפה מכוונת. מדובר על מערכת המצילה חיים ומספקת שקט נפשי ותורמת בטחון במצבים רבים.

תחזוקת מערכת מתזים – איך מתחזקים מערכת כיבוי אש?

מערכות כיבוי אש נועדו למנוע התפרצות של אש ולאפשר איטום מעברי אש. איטום אש מתבצע על ידי חברה מקצועית אשר עושה שימוש במערכות שונות. מטרת איטום אש פסיבי היא למנוע את התפשטות האש שפרצה בבניין וכך ניתן להגדיל את הסיכויים להשתלטות על האש.  

מערכת כיבוי אש כוללת בין היתר : זרנוק, מטף וכן ערכת בסיס. תחזוקה של מערכת כיבוי אש בבניין תלויה במספר גורמים: סוג המערכת, טכנולוגיה, הוראות יצרן. חשוב ביותר לדאוג למספר דברים חשובים על מנת שהמערכת תעבוד בצורה הטובה ביותר:

  • בדיקה תקופתית: חשוב ביותר לדאוג לבדיקה תקופתית של המערכת.
  • לחץ גז תקין: נוסף על כך, חשוב ביותר לוודא כי לחץ הגז תקין.
  • ביצוע תחזוקה שוטפת: נוסף על כך, חשוב ביותר לבצע תחזוקה שוטפת והכוונה היא לדאוג לבצע בדיקות בצורה תקינה ולוודא כי המערכת תקינה ללא רעשים.
  • הכרת הסביבה: חשוב ביותר להכיר את הסביבה על מנת לבצע את התחזוקה ברמה הגבוהה ביותר.

תחזוקת מערכת מתזים – מה התפקיד של מערכת הספרינקלרים?

התקנת ספרינקלרים נחשבת חשובה וחיונית ביותר למטרת בטיחות אש בזמן התפשטות אש. למערכת קיים תפקיד כפול במקרה של שריפה: התרעה ומניעת התפשטות אש באמצעות שימוש במגוון חומרים כמו חומרים מעכבי בעירה.

  • מניעה  של התפשטות האש: כאשר המערכת מופעלת היא מונעת או מאטה את קצב התפשטות האש.
  • הפחתה של כמות העשן במבנה.
  • עידוד של פינוי מידי של השוכנים במבנה.
  • התרעה ישירה במקרה של חיבור למרכז בקרה של המבנה.

ערכת כיבוי אש דורשת תכנון מדוקדק לפני התקנתה ואחזקה שוטפת לאחר מכן. חלק מתהליך התקנת המערכת מצריך טיפול בכל הקשור למערכת האינסטלציה הכללית בין אם מדובר במבני תעשייה ובבתים פרטיים.

במקרה של שריפה, יש לעשות שימוש במערכת כיבוי אש הכוללת תחזוקה והתקנה מקצועית ובמסגרת כך יש לדאוג לטיפול במערכת אינסטלציה.

כיצד פועלת מערכת ספרינקלרים?

בישראל ישנם מבנים ישנים ובמסגרת חיזוק מבנים חשוב ביותר גם  לדאוג להימצאות של חומרים אשר יסייעו במצב של שריפה. מוצרים מעכבי בעירה כמו ספרינקלרים נחשבים חיוניים ביותר במסגרת מיגון אש . התקנת ספרינקלרים נחשבת להליך מורכב ביותר המורכב ממספר חלקים כמו למשל צינורות מים, מתזים, משאבות ולעיתים מיכל מים. הצינורות צבועים בצבע אדום ומפוזרים במבנה בהתאם לתכנון.

עוד נציין כי המערכת אוטומטית ולא תלויה בהפעלה חיצונית ונמצאת תחת לחץ מים קבוע, זאת בשל המשאבות המים לא משתחררים מהמערכת אלא רק במסגרת גירוי של המתז על ידי עלייה בטמפרטורות במצב של שריפה. החלק הנראה לעין הוא המתז. מדובר בשסתום אשר נשמר סגור על ידי מיכל זכוכית הכולל נוזל.

כל הסיבות להתקנת מערכות כיבוי אש של ספרינקלרים

במבנים שונים בארץ האלמנטים המבניים עשויים מפלדה. בזמן שריפה, האלמנטים חשופים לאש  ועשויים לסכן את יציבות המבנה. במטרה למנוע נזק מומחים עושים שימוש במגוון שיטות מיגון אש לפלדה.

מערכת מיגון אש כמו ספרינקלרים פועלת באופן בו כל מתז מים עומד בפני עצמו, כלומר במקרה בו אחד מהספרינקלרים נחשף למקור חום גבוה, אז רק הוא מתחיל לפעול. שאר הספרינקלרים הנחשבים בתור מערכות כיבוי אש גם כן אינם מתנפצים במקרה הזה כיוון שהם לא נחשפו לחום. למעשה, כך מתבצע טיפול נקודתי בשריפה קטנה טרם התפשטות האש וכך נמנע נזק לציוד יקר אשר עשוי להתקלקל כאשר הוא בא במגע עם מים. נציין כי המערכת גם חסכונית במיוחד וכאשר נוצר פגיעה במתז אחד, הרי ניתן להחליפו ללא צורך בהחלפת כל המערכת בלבד.

תחזוקת מערכת מתזים – מה חשוב לדעת לפני התקנת ספרינקלרים?

בכל הנוגע להתקנת מערכת ספרינקלרים חשוב ביותר להביא בחשבון מספר אלמנטים חשובים וכעת נפרט:

  • קיימות מערכות שונות: חשוב  ביותר כי ההתקנה תתבצע בהתאם למערכות השונות. נציין כי קיימות מערכות שונות כמו מערכות רטובות או יבשות, מערכות כיבוי קצף ועוד. כל מערכת מתאימה לסוגים שונים של חללים וחשוב ביותר להביא זאת בחשבון במסגרת ההתקנה. כך למשל, מערכת יבשה תתאים למקומות בהם יש ציוד יקר אשר עשוי להיפגע בעת הימצאות עם מים.  
  • תחזוקה: נוסף על כך, חשוב לתת את הדעת לגבי התחזוקה- לכל מערכת יש דרכי תחזוקה שונות ולכן חשוב ביותר להתייעץ עם אנשי מקצוע על מנת לבצע את התחזוקה בצורה הטובה והמקצועית ביותר.
  • מכאן, חשוב ביותר להתייעץ עם איש מקצוע טרם ההתקנה. איש מקצוע בתחום יעניק לכם את הטיפים הטובים ביותר בהתאם לצרכים שלכם ויבצע את ההתקנה בצורה המקצועית ביותר.  

מה חשוב להביא בחשבון במסגרת בחירת קבלן איטום אש?

אש נחשבת לאחד מגורמי הסיכון החומרים במבנים שונים, בין אם מדובר במבנים המיועדים למגורים או עסקים. במטרה להבטיח את הבטחון של האנשים המצויים במבנה, חשוב ביותר להתקין מערכת איטום אש על ידי קבלן איטום אש מקצועי בתחום. מי שמבצע את ההתקנה זהו קבלן מקצועי בתחום והוא מבצע בדיקה מדוקדקת של המערכות הקיימות כמו למשל תשתיות גז ואחרות על מנת לבחון את התקינות. במסגרת הבחירה חשוב ביותר להביא בחשבון את העניין של ביצוע בדיקות תקופתיות של הציוד. מדובר על בדיקות של זרם המים לספרינקלרים וכן בחינה של גלאי העשן וכן תפקוד הכללי של המערכות השונות ולוודא כי המערכות תקינות.  

מלאו את הפרטים
ונשמח לעמוד לרשותכם

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם