PNG מיגון charcoat

איזור תעשיה כפר חסידים

תקן 755 מיגון אש

תקן 755 הוא אחד התקנים הבסיסיים בעולם הבנייה, העוסק בחומרי בנייה ותגובתם לאש ולבעירה. מטרתו היא לסווג את החומרים השונים המשמשים לבנייה לפי שיטות בדיקה ולפי האופן שבו הם מגיבים לבעירה. בשנת 2016 דרישות תקן 755 השתנו לשיטת הבדיקה האירופאית, אשר בה מסווגים החומרים בהתאם לתרומתם לחום בשעת בעירת השיא. לפני כן נהוג היה לסווג את החומרים לפי צפיפות עשן, טפטוף, דרגת התלקחות ועיוות צורה, שיטת בדיקה זו הינה מחמירה לאין שיעור מקודמתה .

 

לבדיקות המבוצעות על החומרים השונים כגון לוחות צמר סלעים , צבע מעכב בעירה וכדומה מתקבל ציון באותיות באנגלית, המשקף את מידת התרומה של חומר זה להתפתחות אש. כך לדוגמא, הציון A מעיד על חומר שאיננו תורם כלל להתפתחות אש, בעוד שמהצד השני של הקשת נמצאים חומרים המקבלים את הציון D המעיד על תרומה מקובלת להתפתחות אש. כמו כן, הציון F מעיד כי לחומר של תרומה בלתי מוגדרת, הציון B מעיד על תרומה מוגבלת מאוד להתפתחות אש וכן הלאה.

 

תקנים נוספים הקשורים לתקן 755

 

בענף הבנייה בכלל, בתגובת חומרים לבעירה בפרט, קיימים תקנים נוספים כגון תקן 931 ותקן 921 של מכון התקנים הישראלי, ולצידם תקנים בינלאומיים מוכרים כמו UL האמריקאי, DIN הגרמני ו- BS הבריטי. כך לדוגמא, תקן 931 הוא תקן העוסק בעמידות חומרים ואלמנטים לא רק במבנים אלא גם במערכות ומוצרים שונים. גם תקן זה מפרט שורת בדיקות וציונים המסווגים את החומרים בהתאם למידת העמידות בבעירה לאורך זמן, ומכאן ניתן להסיק לגבי השימוש האפשרי שלהם. מטבע הדברים, על מנת לקבל טופס 4 לבניין קיים יש לעמוד בין היתר בדרישות תקן זה. כמו כן, 921 עוסק באפשרות השימוש בחומרים שונים על פי רמת הדליקות שלהם ובהתאם לסוג המבנה וייעדו, ולפי האזורים השונים במבנה שבהם ייעשה שימוש בחומרים. כך למשל, קיימים הבדלים בין החומרים המותרים לשימוש במוסדות חינוך או בבתי חולים, במרתפים ובמרפסות.

 

עמידה בדרישות תקן 755 ותקנים נוספים

 

חברת י.ב קורמן מערכות מיגון אש נוסדה בשנת 2006 ופעילותה מתמקדת בפתרונות הנדסיים ובייצור, ייבוא ושיווק של חומרים, ובביצוע פרויקטי הגנה פאסיבית נגד אש.  כלל החומרים שהחברה משווקת עומדים ומאושרים על פי תקן 755 ותקן 931 חלק 2. אנו מייבאים אותם מהחברות הגדולות והמובילות בארה"ב ואירופה בתחום מיגון האש, וכמו כן מייצרים מוצרים מעכבי בעירה מסדרת JBK. בין היתר אנו עוסקים בפתרונות עבור איטום בלוחות חשמל, הגנה על פלדה, איטום פתחים נגד אש, מיגון עץ, הכשרת מרחבים מוגנים, איטום פתחים נגד חשמל, אספקת חומרים מעכבי בעירה לקירות מסך ,חשמל ,צנרת ,מיזוג אוויר  ולדלתות אש, ועוד. 

 

המעוניינים בפרטים נוספים אודות עמידה בדרישות תקן 755, או בקבלת ייעוץ מקצועי בנושא, מוזמנים לפנות אל נציגי חברתנו בטלפונים 04-9849413 או 04-9849414.

מלאו את הפרטים
ונשמח לעמוד לרשותכם

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם